diumenge, 9 d’agost del 2009

Felicitació

Oh mama meva estimada
prenda del cor adorada,
llum de la meva morada,
guia del meu pensament.
Vull colmar-te les mans plenes
de ventures de mil menes
esbargint totes les penes
del terrible sofriment.
Nostre llaç d’amor que ens lliga
i a viure junts ens obliga
fa mes dolça la fatiga
i entendreix més nostre plany.
Mes avui, que els anys compleixes
i com el sol resplendeixes,
de besar-te com mereixes
he sentit un doble afany.
Avui doncs, tinc d’aclamar-te
i fins dec felicitar-te
i eternament amparar-te
amb carinyo al meu costat.
Doncs que passis un gran dia
amb santa pau i harmonia,
ple de goig; ple d’alegria ...
i amb tota felicitat.

[Podria tractar-se de la primera composició conservada, escrita abans del 1901, data en que ja treballava a can “L. Chatelain”, de Sant Martí de Provençals, als dinou anys]