divendres, 14 d’agost del 2009

El curandero

Soc l’home del dia
d’aquí, aquests verals,
soc l’home que curo
mil classes de mals.
Soc un curandero
molt acreditat,
soc portat amb palmes
per tot lo veïnat.
Visito de baldes
però per voluntat...
m’aboquen els quartos
en gran quantitat.
Si algú me pregunta:
- i això, com t’ho fas?...-
al punt li contesto:
- no t’ho diré pas! –
Què hi fa que murmuri
de mi, molta gent,
mentre jo m’ho prengui
cantant i rient?...
Soc l’home del dia
d’aquí, aquests verals,
soc l’home que curo
mil classes de mals.
....................
Jo, per curar els nervis
no tinc pas rival;
també curo el reuma
i el mal de queixal.
Faig parlar als afònics
ben clar i sense embuts,
adreço les corbes
dels més geperuts.
També curo anèmics,
adreço als llumats
i passo pel roure
als pobres trencats.
Nocellas caigudes,
humors a la pell,
granots i durícies,
el mal de ventrell,
floroncos, berrugues,
tísics d’últim grau;
l’ofec, feridures ...
i el mal de Sant Pau.
Si algú l’espinada
no posa com cal,
amb dos o tres dies
va més dret que un pal.
El dolor de cames
molt prompte el tinc tret,
logrant que caminin
igual que a preu fet.
Morenes, la rampa,
la tos i el sanglot;
faig fondre la tinya,
en fi, ho curo tot.
Si algú me pregunta:
- i això, com t’ho fas?...-
al punt li contesto:
- no t’ho diré pas! –
Què hi fa que murmuri
de mi, molta gent,
mentre jo m’ho prengui
cantant i rient?...
..................
Soc l’home del dia
d’aquí, aquests verals,
soc l’home que curo
mil classes de mals.
Soc un curandero
molt acreditat,
soc portat amb palmes
per tot lo veïnat.
Soc l’home del dia,
no cal dir res més ...
i això em dona fama ...
salut i diners.
I amb santa frescura
visc d’aquest treball.
Mentre hi hagin burros ...
jo aniré a cavall.



El grup musical ANÍMIC, de Collbató, ha composat una peça, basant-se en part de la lletra de "El curandero", de Miquel Plana Balanyà.